Woonveste kiest voor keukens van Bribus

Wooncorporatie Woonveste uit Drunen sloot onlangs een contract met Bribus als nieuwe keukenleverancier. Medewerkers van Woonveste leggen uit waarom.

Herindeling Bribus Binnendienst

Sylvia Nijhoff, contractbeheerder bij Woonveste, vertelt: “Een aantal jaren geleden is onze enige tegelleverancier failliet gegaan. Dat leverde veel problemen op en heeft ons aan het denken gezet. Dit willen we met onze keukens niet meemaken. -Om niet afhankelijk te hoeven zijn van één keukenleverancier, kozen we ervoor een tweede achter de hand te hebben: Bribus. De samenwerking verliep zo goed dat we hebben besloten om helemaal over te stappen: met Bribus als eerste leverancier en de andere partij als tweede. Vanaf 1 januari 2013 komen alle nieuwe keukens voor renovatieprojecten en nieuwbouw van Bribus. De andere partij blijft het onderhoud van hun eigen keukens verzorgen.”

Flinke operatie

Ine Karreman, medewerker woonservice van Woonveste, vult aan: “Dat klinkt makkelijk, maar bij zo’n beslissing ga je niet over één nacht ijs. Het is een flinke operatie die veel voeten in de aarde heeft. Zo moeten we iedereen – zowel intern als de aannemers en onze huurders – goed informeren, onze woonwinkel opnieuw inrichten, brochures aanpassen en leren werken met andere codes en bestelprocedures.” Haar directe collega Wendy Norbart voegt toe: “Dit betekent ook dat de eerste keuzegesprekken met huurders langer gaan duren. Gelukkig heeft Ardie de Bruijn van Bribus aangeboden om bij deze eerste gesprekken aanwezig te zijn om advies te geven. Die hulp waarderen we enorm!”

Goede service

“Dat is ook meteen één van de redenen waarom we op Bribus zijn overgestapt”, vult Sylvia Nijhoff aan. “De service is erg goed! Maar ook het tekenprogramma en de bestelprocedure zijn veel eenvoudiger. Bribus kan daarnaast aangepaste keukens op maat maken, bijvoorbeeld onderrijdbaar of in hoogte verstelbaar. Verder verloopt de samenwerking tussen Bribus en onze aannemers prima. Bovendien neemt Bribus verantwoordelijkheid en denkt goed met ons mee. Als we bijvoorbeeld iets vergeten of niet goed invullen, trekken ze aan de bel. Ook naar onze wens om een uitgebreider kleurenpalet is geluisterd. Bij problemen of beschadigingen zorgt Bribus binnen vijf dagen voor een oplossing. En als er een keer iets niet mogelijk is, zeggen ze dat eerlijk. Maar het allerbelangrijkste is misschien wel de prijs. We willen de kosten voor onze huurders zo laag mogelijk houden: dankzij de scherpe prijsafspraken met Bribus kan dat!”

Terug naar overzicht

Newsletter

Ontvang onze nieuwsbrief

 
Img Header Contact