Het gehele Amsterdamse complex is aangemerkt als gemeentelijk monument. In 10 van de 156 woningen zijn de oorspronkelijke interieuronderdelen behouden en deels teruggebracht. Hier moest de schouw blijven staan en ook de en-suite-schuifdeuren moesten bewaard blijven, net als de oude deuren en kozijnen. “Die woningen zijn natuurlijk de krenten in de pap”, vertelt Jan Mank enthousiast. Hij is directievoerder bij het projectbureau Renovatie en Groot Onderhoud van Eigen Haard en was nauw betrokken bij het project. “We hebben ontzettend ons best gedaan om er iets moois van te maken, samen met onze vaste leveranciers zoals Bribus. En dat is prima gelukt!”
Alles uit handen
“We werken regelmatig samen met Bribus, zowel bij nieuwbouw, groot en mutatieonderhoud als bij renovatie”, vervolgt Jan Mank. “Dat bevalt goed! Zij leveren degelijke keukens met een goede prijskwaliteitverhouding en nemen ons echt alles rondom de levering uit handen. Zo maken zij, in samenspraak met ons, een folder waarin de mogelijkheden voor de bewoners staan opgesomd. Inclusief de extra opties, waar bewoners tegen bijbetaling voor kunnen kiezen. De bewoners kunnen zich zo alvast oriënteren op de mogelijkheden, voordat zij door Bribus persoonlijk worden uitgenodigd voor een bezoek aan de Amsterdamse showroom. Eigen Haard heeft, samen met Bribus, gekozen voor één standaard keukenopstelling die in de showroom te zien is. Bewoners kunnen ter plekke kiezen uit verschillende fronten, kleuren, werkbladen, grepen en kranen. Bribus regelt de rest.”
Netjes uitgevoerd
Kiezen bewoners voor een extra optie, dan betalen zij de extra kosten rechtstreeks aan Bribus. “Ideaal”, vindt Jan Mank. “Zo hebben wij er geen omkijken naar. Bribus levert vervolgens op aan de aannemer en de aannemer levert op aan ons. Uiteraard kijken we altijd kritisch naar de levering. We bespreken met de bewoners of de keuken van hun keuze inderdaad geplaatst is en of het er allemaal netjes uitziet. Er staat altijd veel druk op zo’n project, maar daar kan Bribus prima mee omgaan. Gemaakte afspraken worden nagekomen en de keuzes van de bewoners netjes uitgevoerd. Alles wordt goed georganiseerd en áls er een keer iets misgaat, zorgt Bribus snel voor een oplossing.”
De bewoners kunnen zich zo alvast oriënteren op de mogelijkheden, voordat zij door Bribus persoonlijk worden uitgenodigd voor een bezoek aan de Amsterdamse showroom.
Jan Mank - Directievoerder Renovatie & Groot Onderhoud Eigen Haard